Γιατί τσουγκρίζουμε αυγά το Πάσχα;


Υπάρχουν διάφορα έθιμα, διαφορετικά πολλές φορές σε κάθε περιοχή, για το Πάσχα. Άλλα είναι πιο γνωστά και άλλα είναι αυτά που ακολουθούν όλοι, όπως η μαγειρίτσα ή το σούβλισμα του αρνιού. Ένα απο αυτά τα έθιμα, είναι το τσούγκρισμα των κόκκινων αυγών. Πόσοι ξέρουμε όμως τί συμβολίζει;

Ας τα πάρουμε απο την αρχή. Την Μ. Πέμπτη, βάφουμε τα αυγά κόκκινα. Εμείς εκείνη τη μέρα, κρεμάμε και κάτι κόκκινο στο μπαλκόνι, μια πετσέτα ή μια μπλούζα κτλ. Το έκανε η γιαγιά μου, το κάνω κι εγώ τώρα! Τελοσπάντων. Το κόκκινο χρώμα των αυγών, συμβολίζει το αίμα του Χριστού που σταυρώθηκε. Για τους Χριστιανούς, το τσούγκρισμα των αυγών, σημαίνει την Ανάσταση και αυτό γιατί, το τσόφλι του αυγού συμβολίζει τον κλειστό Τάφο του Ιησού. Το τσούγκρισμα και συνεπώς το σπάσιμο του τσοφλιού, σημαίνει την νέα ζωή που βγαίνει απο αυτό. 

Το τσούγκρισμα θέλει απο δύο άτομα και πάνω. Όποιος σπάσει τα περισσότερα αυγά, θα έχει τύχη για το υπόλοιπο της χρονιάς. Αυτό λέει το έθιμο. Θυμάμαι τον παππού μου, όταν ήμουν κοριτσάκι, που πάντα είχε ένα κόκκινο αυγουλάκι στην τσέπη του σακακιού του και, μόλις γινόταν η Ανάσταση, τσουγκρίζαμε. Ήταν η αγαπημένη μου στιγμή!

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Εικόνα

About

Greek Women Bloggers

Greek Women Bloggers